Ratkaisut yritykselle

NetBaron® – kaikki yhdessä kokonaisuudessa

OLE Online -tilitoimistot käyttävät Netbaron Solutions Oy:n kehittämää ja ylläpitämää talouden- ja tuotannonohjausjärjestelmää. Se on suunniteltu erityisesti pk-yritysten tarpeita silmällä pitäen.

Automatisointi tuo tehoa ja säästöjä

Pitkälle viedyn automatiikan ansiosta NetBaron®-järjestelmän ominaisuudet poistavat päällekkäisiä työvaiheita ja tuovat selkeitä kustannussäästöjä. Niiden avulla siirrät yrityksesi helposti sähköiseen liiketoimintaan, tarvitsitpa sitten taloushallinnon työkaluja tai laajempaa toiminnanohjausjärjestelmää.

Kiinteä kuukausihinta

Monen erillisen järjestelmän sijaan NetBaronista® voidaan koota kokonaisuus, joka toimii saumattomasti yhteen ja tukee sinun liiketoimintaasi. Saat järjestelmän sovellukset käyttöösi SaaS-käyttöoikeuspalveluna (SaaS = Software as a Service). Se tarkoittaa, että maksat järjestelmän käytöstä kuukausittaista käyttöoikeusmaksua, joka lasketaan käyttämiesi järjestelmäominaisuuksien ja käyttäjämäärien pohjalta. SaaS-mallissa maksat vain todellisesta käytöstä. Erillisiä asennuksia ja päivityksiä ei tarvita. Kuukausimaksun lisäksi tarvitset vain toimivan internet-yhteyden. Järjestelmän ominaisuudet toimivat selaimessa millä tahansa internet-verkossa olevalla laitteella.

Monipuolinen sovelluskokonaisuus

NetBaron®-järjestelmä eroaa monipuolisuudellaan monista muista markkinoilla olevista sähköisen taloushallinnon ja tuotannonohjauksen ohjelmista. Sähköisen taloushallinnon lisäksi löydät ratkaisut niin materiaalivirtojen hallintaan, asiakashallintaan, henkilöstö- ja palkkahallintoon kuin tuotannonohjaukseenkin. Tieto liikkuu järjestelmän sisällä yhden kirjauksen periaatteella ja kirjanpitosi on aina ajan tasalla. Säästät aikaa ja rahaa!

Materiaalivirrat hallintaan

NetBaron®-järjestelmän laajat ominaisuudet tuovat markkinoiden älykkäimmät ja toimivimmat ratkaisut talouden- ja toiminnanohjaukseen, kuten vaikkapa materiaalivirtojen hallintaan, palkkahallintoon ja tuotannonohjaukseen. Järjestelmä on yhteensopiva eli usein monimutkaisia ja haastavia integraatioprosesseja eri järjestelmien välille ei tarvita. Yksittäisen toimipisteen lisäksi NetBaron®-järjestelmä on tehokas myös järjestettäessä usean toimipisteen tai konsernin taloushallintoa ja toiminnanohjausta. Emoyhtiössä voit ottaa käyttöösi turvallisen monikäyttöliittymän, jolla hallinnoit kaikkien organisaatioon kuuluvien yksiköiden sähköistä taloushallintoa. Sinun ei tarvitse kirjautua järjestelmästä ulos siirtyessäsi turvallisesti alaorganisaatiosta toiseen, vaan voit jatkaa saman tien toisen yrityksen taloushallinnon tai toiminnanohjauksen asioiden parissa.

Kaikki tieto samassa järjestelmässä

Yrityksen kaikki prosessit voi liittää samaan järjestelmään, joten turhat toistuvat näppäilyt jäävät pois ja toimintasi tehostuu. Älykäs automatisointi säästää sinulle ja yrityksellesi aikaa ja rahaa. Et tarvitse useita erilaisia järjestelmiä, sillä kaikki tarvittavat tieto on pilvipalveluna käytettävissäsi milloin ja missä tahansa. Selkeän hinnoittelumallin ansiosta tiedät aina ennalta kuukausittaiset järjestelmäkustannuksesi. Ja mikä parasta – pääset eroon ärsyttävästä kuitti- ja mappirumbasta! Kaikki tieto kulkee sähköisesti järjestelmän sisällä ja on sekä henkilöstösi että tilitoimistosi käytössä reaaliaikaisesti.

Sähköinen tilaus­järjestelmä on parasta asiakas­palvelua

Yritysten välinen kauppa siirtyy entistä vahvemmin verkkoon. Sähköinen tilausjärjestelmä parantaa palveluasi, tehostaa ja automatisoi toimintaasi ja tuo tulosta.

Asiakkaasi voi tehdä tilauksia ja ostoksia ajasta, paikasta ja päätelaitteesta riippumatta. Tilaustieto kulkee saman järjestelmän sisällä varaston, logistiikan, asiakkuudenhallinnan ja laskutuksen välillä. Ajantasaisesti, virheettömästi ja helposti. Saumaton tietojärjestelmä varmistaa, että tarvittavat tiedot ja dokumentit ovat oikeiden henkilöiden
käytössä juuri silloin, kun niitä tarvitaan.

Palvelumme helpottaa sinun elämääsi. Sähköiset NetBaron®-sovellukset ovat avainasemassa, kun rakennamme kanssasi liiketoimintaasi tukevaa palvelukokonaisuutta. Saat asiantuntijamme avuksesi, kun suunnittelet toimivan ja tehokkaan tilausjärjestelmän rakentamista.

Tarvittaessa on mahdollista rakentaa myös WS-rajapintoja (Web Service) järjestelmän ja muiden sinulle tarpeellisten toimintojen – esimerkiksi kotisivujesi tai verkkokauppasi – välille. Voimme esimerkiksi rakentaa sinulle toimivan ajanvarausjärjestelmän kotisivuillesi niin, että varaustiedot siirtyvät sähköisesti suoraan laskutukseen.

Huollon­ohjauksella hallitset töitä reaaliaikaisesti

Jos yrityksesi harjoittaa laitehuoltoa ja korjaustoimintaa, ovat töiden reaaliaikainen hallinta ja ohjaus avainasemassa.

NetBaron®-huollonohjausjärjestelmän avulla voit seurata ja hallita reaaliaikaisesti mm. huoltotyön sisältöä, asiakastietoja, työaikoja, käytettyjä varaosia, vaihtolaitteita, mittarilukemia, takuita ja vikakoodeja.

Järjestelmän avulla voit aikatauluttaa työt henkilöstöllesi ja ohjelmoida toistuvat huoltotyöt avautumaan automaattisesti työjonoon. Sarjanumeroseuranta ja huoltohistoria helpottavat järjestelmän kautta myytyjen ja huollettujen laitteiden etsintää ja tarkastelua myöhemmin. Monipuoliset hakuehdot, etsi-toiminnot ja raportit tekevät huoltotöiden käsittelystä sekä seurannasta vaivatonta ja tehokasta.

Varmista, ettei töitä tai varaosia jää laskuttamatta

Kun laskutettava työaika ja varaosat voidaan kirjata järjestelmään heti asiakkaan luona, heti asiakkaan luona, ovat ne valmiina laskutusjonossa. Näin varmistat, ettei tehtyjä töitä tai käytettyjä varaosia jää koskaan laskuttamatta. Huoltotyöt laskutetaan siirtämällä ne automaattisesti tai manuaalisesti laskutusjonoon. Samasta työstä voidaan tehdä useampi lasku esim. jakamalla työ takuupäämiehen ja loppuasiakkaan kesken. Eri huoltotöitä voidaan myös kerätä samalle laskulle koontilaskuksi. Laskutusjonoon siirtyneet työt on mahdollista laskuttaa ”nappia painamalla”, jolloin uudelleenkirjauksia ja inhimillisiä virheitä ei pääse syntymään. Maksullisena lisäominaisuutena kotisivuillenne voidaan rakentaa extranet-tyyppinen työn avaus- ja huollonseurantajärjestelmä, jolloin asiakas voi itsenäisesti suorittaa huoltotöiden avaamisen ja seurata työn edistymistä.

Tuotannohjaus helpottaa arkeasi

Rutiinien automatisointi helpottaa arkeasi ja tehostaa toimintaasi. Virheiden mahdollisuus vähenee ja resursseja vapautuu toimintasi kehittämiseen sekä huippuun asti hiottuun asiakaspalveluun.
NetBaron®-toiminnanohjausjärjestelmän avulla voit seurata ja ohjata töitä, materiaalien varastokulutusta ja valmiiden tuotteiden kirjauksia valmisvarastoon. Pystyt hallinnoimaan resursseja ja kohdistamaan niitä tehokkaasti. Järjestelmän tuottamien raporttien avulla pysyt ajan tasalla kustannuksista ja töistä. Sama tieto on myös taloushallinnon järjestelmien käytössä.

Pk-yritysten tarpeisiin

NetBaron® on kehitetty etenkin suomalaisen pk-yrityksen tarpeisiin, joten sen kehittämisessä on huomioitu sinun tilanteesi ja tarpeesi. Ota yhteyttä, niin etsimme sinullekin toimivimman kokonaisratkaisun yrityksesi kehittämiseen.

OLE Online -tilitoimisto­verkostosta löydät nykyaikaisen tilitoimistokumppanin, joka auttaa sinut kehityksen kärkeen taloushallinnon sähköistämisessä. Hyvän kumppanin avulla säästät aikaa, rahaa ja voimavarojasi muihin yrityksen kehityksen ja menestyksen kannalta tärkeisiin asioihin. Rutiinien automatisointi vähentää stressiäsi ja antaa sinulle hyvät eväät ohjata yrityksesi oman toimialasi kärkiyritykseksi.

Ottaessasi käyttöön NetBaron®-järjestelmästä sinulle toimivimmat tuotannonohjaussovellukset, voit sähköisen taloushallinnon lisäksi viedä yrityksesi tuotannon uudelle tasolle ja parantaa merkittävästi kilpailukykyäsi markkinoilla. Yrityksesi johtamisesta tulee helpompaa ja pystyt päätöksenteossa hyödyntämään aina ajantasaista tietoa.

Sähköinen taloushallinto tehostaa tiedonkulkua

Yhdessä asiantuntijoidemme kanssa voimme rakentaa juuri sinun tarpeisiisi soveltuvan sähköisen taloushallinnon ja toiminnanohjauksen kokonaisuuden. Otat käyttöösi vain sinulle tarpeelliset osat järjestelmän laajoista ominaisuuksista.

Tehokkaat prosessit – parempi kannattavuus

Sähköisen taloushallinnon konsulttimme tulee tarvittaessa paikan päälle yritykseesi ja auttaa sinua kehittämään prosessisi toimiviksi. Yrityksesi toiminta tehostuu, kannattavuus paranee ja parhaimmillaan löydät jopa aivan uusia liiketoimintamahdollisuuksia.

Automatiikkaa ja reaaliaikaisuutta

Turhat työvaiheet jäävät historiaan, kun kaikki taloushallinnon tarvitsema tieto on koko ajan sinun ja tilitoimistosi käytettävissä yhdessä ja samassa järjestelmässä. Rutiinien sijasta voit keskittyä tuloksen tekemiseen. Integraation ansiosta tiedot siirtyvät automaattisesti esimerkiksi tilaustenkäsittelystä varastonhallintaan ja laskutukseen, laskutuksesta myyntireskontraan, myynti- ja ostoreskontrasta sekä palkanlaskennasta kirjanpitoon. Kertaalleen järjestelmään syötetty tieto on välittömästi muiden prosessien käytettävissä.

Tehokas ostolaskujen käsittely

Ostoreskontran voit jättää tilitoimistosi huoleksi. He käsittelevät verkkolaskuina järjestelmään saapuvat ostolaskut, skannaavat paperiset ostolaskut ja lisäävät ne järjestelmään. Käsittelyn jälkeen ostolaskut kierrätetään sähköisesti asiakkaan tarkastettavaksi ja hyväksyttäväksi. Maksuliikenne hoidetaan niin ikään samasta järjestelmästä, jolloin asiakkaan ei tarvitse erikseen käydä verkkopankissa, vaan maksut hoituvat samalla järjestelmällä ja reskontrat ovat aina ajan tasalla. Järjestelmän ominaisuudet ovat tarpeellisilta osin myös muokattavissa yrityksesi ilmeen mukaisiksi. Koulutamme sinut ja henkilöstösi järjestelmän tehokkaaseen käyttöön. Kauttamme voit hankkia jopa tarvittavat kassalaitteet ja tietotekniikan. Paljon tämän helpommaksi ei sähköiseen taloushallintoon ja toiminnanohjaukseen siirtyminen voi enää tulla! Ota yhteyttä, niin perehdytään yhdessä sinun tarpeisiisi ja nostetaan liiketoimintasi uudelle, sähköiselle tasolle!

"Asiakkaat haluavat sähköisiä tilauskanavia"

”Ennen oikein kukaan ei halunnut tehdä varaston inventaariota, mutta nyt se käy todella helposti ja nopeasti. Excelit olivat tiettyyn pisteeseen asti hallittavissa, mutta toiminnan kasvaessa sähköinen järjestelmä tuli tarpeeseen.”

Rami Salonen
Toimitusjohtaja, Mailco Oy

Mailco Oy ratkoo huippuammattilaistensa voimin asiakkaiden logistiikkahaasteita tehden tavaroiden liikuttamisesta helpompaa, vaivattomampaa ja mukavampaa. Yhtiön palveluvalikoimaan kuuluvat niin kansainväliset jakelut kuin markkinointilogistiikkakin.

NetBaronin® sähköisen taloushallinnon lisäksi Mailcolla on käytössään useita toiminnanohjaukseen liittyviä järjestelmän ominaisuuksia. Taloushallintoon integroitua verkkokauppaominaisuutta Mailco hyödyntää yksittäisten tilausten hallintatyökaluna. Kuljetusten järjestelyssä yhtiö käyttää osin sähköistä rahtikirjaa. Työn alla on Unifaun-integraation käyttöönotto.

”Asiakkaamme täyttävät tilauksen verkossa ja tiedot siirtyvät sähköisesti suoraan järjestelmään. Me jatkamme tiedon ja dokumentit sähköisenä kuljetusliikkeelle. Välissä ei tarvita käsin tehtävää työtä”, toimitusjohtaja Rami Salonen kertoo.

Etenkin myyntitilausten työkalu on siis Mailcossa ahkerasti päivittäin käytössä.

”Useat asiakkaamme haluavat koontilaskun, joka syntyy helposti järjestelmästä, kun tarvittava tieto on kaikki samassa paikassa.”

Mailcon varaston hallinnassa apuna on varastosaldot ajan tasalla pitävä työkalu.

”Ennen oikein kukaan ei halunnut tehdä varaston inventaariota, mutta nyt se käy todella helposti ja nopeasti. Excelit olivat tiettyyn pisteeseen asti hallittavissa, mutta toiminnan kasvaessa sähköinen järjestelmä tuli tarpeeseen ”, Rami Salonen toteaa.

Mailcossa NatBaron®-järjestelmä käytössä jo vuosia.

”Teimme aika paljonkin töitä etsiessämme meille sopivaa softaa. Asiakkaat haluavat sähköisiä tilauskanavia, mutta usein ne ovat aika hankalasti toteutettavissa. Nyt meillä on järjestelmä, joka vastaa kaikkiin tämänhetkisiin tarpeisiimme.”

Sähköinen taloushallinto oli ainoa vaihtoehto

”NetBaron® on meille järjestelmänä loistava työväline. Alun käyttöönotto on tärkeä vaihe, että ominaisuuksiin ja mahdollisuuksiin pääsee kunnolla sisälle. Sen jälkeen järjestelmän käyttö on helppoa.”

Jukka Kolari
Hallituksen puheenjohtaja, Altivo Oy

”Sähköinen taloushallinto oli meille ainoa vaihtoehto alusta asti. Emme edes harkinneet mitään muuta”, sanoo yrityksen hallituksen puheenjohtaja Jukka Kolari.

”Katsoimme läpi omat tarpeemme ja tutustuimme huolella eri vaihtoehtoihin. NetBaron®-järjestelmän softa oli minulle jollain tapaa tuttu ja tunsin tilitoimiston vastuuhenkilöiden toimintatavat. Siitä löytyi kokonaisuus, joka ainakin meillä on osoittautunut hyvin toimivaksi ratkaisuksi.”

Altivolla on käytössään sähköisen taloushallinnon ratkaisu, jossa käytetään mm. eräajolaskutuksia. Ostolaskut ohjataan suoraan tilitoimistoon. Käytännössä kyse on siis OLE Huoleton -konseptin mukaisesta palvelusta.

Järjestelmän laajoista toiminnanohjauksen ominaisuuksista Altivo hyödyntää lisäksi mm. huollonohjausta, tilausjärjestelmää, varastonhallintaa ja sähköisiä matkalaskuja.

”Meillä on käytössä älyttömän hyvä toiminnanohjauskokonaisuus. Kaikki huoltotyöt tiketöidään ja tiedot siirtyvät suoraan laskuriville. Moninkertaisia kirjauksia ei tarvita. Samassa järjestelmässä olevat ominaisuudet nivoutuvat yhteen ja asiat on helppo tarkastaa dashboardista yhdestä näkymästä.”

”NetBaron® on meille järjestelmänä loistava työväline. Alun käyttöönotto on tärkeä vaihe, että ominaisuuksiin ja mahdollisuuksiin pääsee kunnolla sisälle. Sen jälkeen järjestelmän käyttö on helppoa”, Jukka Kolari vakuuttaa.

”Hyvän järjestelmän lisäksi on todella tärkeää, että taustat ovat kunnossa. Tilitoimiston sijainnilla ei ole väliä, mutta sen on oltava osaava. Silloin voi itse huoletta keskittyä omaan liiketoimintaansa.”

Kiinnostuitko? Soita ja kysy lisää: 029 000 9015