20/10/2021

Aito Support Oy: Huoltoprosessimme ovat tehostuneet ja asiakastyytyväisyys parantunut NetBaronin® avulla

Aito Support Oy aloitti toimintansa kesällä 2020 ja jo maaliskuussa 2021 yritys oli tehtyjen huoltojen määrällä mitattuna Pohjoismaiden suurin Samsung-huoltaja. Alun perin yritys työllisti 15 henkeä mutta jo puolessa vuodessa henkilöstön määrä oli kaksinkertaistunut. Toimipisteet yrityksellä on Jyväskylän lisäksi Vantaalla ja Tampereella, tulevaisuudessa tavoitteena on laajentaminen, mahdollisesti jopa muihin Pohjoismaihin.

 

Aito Support: Huoltoprosessimme tehostuneet NetBaronin avulla

 

Toimiala

Mobiililaitteiden huolto ja korjaus

NetBaron®-sovellukset

  • Huolto-Baron
  • Talous-Baron
  • Varasto-Baron
  • Kello-Baron
  • Tilaus-Baron + Siirto-ominaisuus
  • Kassa-Baron

Aito Support on valtuutettu Samsung-merkkihuolto ja toimintaan kuuluu Samsung-laitteiden takuuhuollot sekä rikkoutumisista aiheutuneet korjaustyöt. Yritys on myös pienimuotoisesti aloittanut käytettyjen ja hylättyjen puhelinten osista rakennettujen laitteiden myyntiä. Kestävä kehitys on osa yrityksen toimintaa – edesauttamalla laitteiden pysymistä käytössä mahdollisimman pitkään ja vanhojen puhelinten kierrättämisellä vähennetään elektroniikkajätteen syntymistä.

Keskeiset ominaisuudet huoltoyritykselle

– NetBaron on ollut käytössä toimintamme alusta saakka. Tarvitsimme nopeasti käyttöönotettavan, kustannustehokkaan ja helppokäyttöisen sekä integroituvan ERP-järjestelmän toimintamme ytimeen, kertoo Aito Support Oy:n toimitusjohtaja Anssi Kuoppala. Huolto oli ensimmäinen ja tärkein sovellus ja sitä täydennettiin varastonhallinta- ja talous -ominaisuuksilla. Loppuvuodesta 2021 olemme ottaneet käyttöön myös työajan seurannan.

Huoltoportaalin intgerointi NetBaroniin

Aito Support on kehittänyt oman huoltoportaalin, joka on integroitu NetBaronin kanssa. Huoltoportaalia ollaan ottamassa käyttöön myös muissa Huolto-Baronia hyödyntävissä yrityksissä.

–  Järjestelmän yksi vahvuus onkin integroitavuus, Anssi kiittelee. Huoltoportaalin integraation avulla saamme järjestelmästä vielä enemmän irti. Esimerkiksi asiakkaamme kirjaa huoltopyynnön nettilomakkeella, josta tiedot välittyvät automaattisesti NetBaroniin. Se vähentää meillä manuaalista työtä ja mahdollistaa huoltojen tilatiedon välittämisen asiakkaille heidän haluamassaan kanavassa, tyypillisimmin sähköpostitse tai tekstiviestillä.

Järjestelmästä saatu tieto apuna toiminnan kehittämisessä

– On selvää, että NetBaron tehostaa toimintaamme, pystymme myös seuraamaan tarkasti huoltomäärien kehitystä sekä johtamaan toimenpiteitä järjestelmän tuottaman datan perusteella. Pystymme myös raportoimaan asiakkaillemme yksityiskohtaisesti huollon keskeisiä seurattavia asioita kuten huoltoaikoja.

NetBaron on mahdollistanut mobiilihuoltomme kaikkien keskeisten prosessien kriittisen arvioinnin ja antanut meille mahdollisuuden kehittää toimintaamme merkittävällä tavalla. Huoltoprosessimme ovat tehostuneet ja asiakastyytyväisyys parantunut kehitystyön myötä.

NetBaron soveltuu hyvin huoltoyritykselle

Kaiken kaikkiaan olemme tyytyväisiä NetBaronin käyttäjiä. Toimintavarmuus on ollut erinomainen, käyttökatkoja ei ole ollut. Tukipalvelut ja tekninen tuki on asiantuntevaa ja tehokasta, toimintahäiriöihin on reagoitu erittäin hyvin. Yhteistyö on asiakaslähtöistä ja sujuvaa ja nähtyjen päivitysten valossa vaikuttaa, että kehitystyö on aktiivista ja tehokasta.

Voimme ilomielin suositella NetBaronia. Meidän esimerkkimme kertoo järjestelmän hyödyllisyydestä huollon toimialalla ja voimme suositella järjestelmää huollon toimijoille, toteaa Anssi.