Pinnoitus Helin

15/04/2015

NetBaron-sovellukset auttavat meitä keskittymään ydinosaamiseemme tarjoten erinomaisen alustan mm. tilausten, rahdin ja laskujen hallintaan.

 

Toimiala

Metalliteollisuus, elektrolyyttinen pintakäsittely

NetBaron®-sovellukset
  • Tilaus-Baron
  • Talous-Baron
  • Lasku-Baron
  • Viesti-Baron
  • Varasto-Baron
  • Palkka-Baron
  • Rahti-Baron

Pinnoitus Helin Oy tarjoaa alihankintana elektrolyyttistä pintakäsittelyä metalliteollisuudelle. Yrityksen juuret ulottuvat 1960-luvulle, jolloin laitos oli osa Fiskarsin Kellokosken ruukkia, nykyisessä omistuksessaan yritys on ollut vuodesta 1992. Henkilöstön määrä on 13, joista suurin osa on rautaisia pinnoitusalan ammattilaisia. Vuonna 2013 liikevaihtomme oli 1,3 miljoonaa euroa. Pinnoitus-Helin on yksi Suomen monipuolisimmista pinnoitusalan yrityksistä. Asiakaskunta koostuu eri toimialojen yrityksistä Suomessa ja Baltiassa, loppuasiakkaita on ympäri maailmaa.

NetBaron otettiin käyttöön alkuvuodesta 2010, kun haluttiin siirtyä sähköiseen taloushallintoon ja vähentää mm. paperin määrä toimistossa. Siihen aikaan hyllyssä oli koko ajan ainakin 50 mappia, joista puhelimessa odottavan asiakkaan tarvitsemaa tietoa piti etsiä, muistelee toimitusjohtaja Petri Helin. Nyt mappeja on enintään 5 eikä niistäkään tarvitse juuri tietoja etsiä, sillä tiedot löytyvät nyt nopeasti omalta ruudulta NetBaronista.

Keskeisimmät arvot toiminnassamme ovat laatu, ympäristöystävällisyys ja nopeus. Toiminnan laatu ja nopeus ovat selvästi parantuneet NetBaronin käyttöönoton jälkeen. Päädyimme NetBaroniin melko helposti, sovellusten ominaisuuksien takia valinta oli selkeä. On kuin sovellukset olisivat omilla aivoillani rakennettu.

Tarvitsimme nettipohjaista järjestelmää, jolla onnistuu verkkolaskutus. Tärkeintä ehkä oli, että myyntitilauksiin voidaan skannata liiteaineistoja ja pääsimme vanhasta erp-järjestelmästä irti. Lisäksi valmiiden tuotteiden toimitusten ja rahtien hallinta on NetBaronin kautta erityisen kätevää, kun on soveltuvat palikat integroituna. Ja kun tilauksesta tulee kyselyitä, voidaan yksityiskohdat löytää nopeasti vaikka laskunumeron perusteella tai jostakin raportista.

NetBaron-sovelluksista otettiin käyttöön ensimmäisinä Talous-, Tilaus-, Lasku-, Varasto- ja Viesti-Baron. Jo melko pian kokonaisuutta laajennettiin Palkka- ja Rahti-Baronilla.

NetBaron-sovellukset auttavat meitä keskittymään ydinosaamiseemme tarjoten erinomaisen alustan mm. tilausten, rahdin ja laskujen hallintaan. Ne ovat erittäin helppoja käyttää, toimivat varmasti ja ovat ominaisuuksiltaan monipuolisia. Tuki- ja asiakaspalveluista saamme vastaukset ripeästi ja yhteydenotot sujuvat vaivatta, asiat on saatu aina kuntoon ongelmatilanteissa.

On tärkeää, että NetBaron-sovellukset kehittyvät jatkuvasti ja ovat ajan vaatimusten tasalla. Pidämme siitä, että sovellusten toimittajana on suomalainen yritys ja tiedämme aina tarkalleen, mitä käyttämämme palvelut maksavat.

NetBaron on tuonut iloa yritykseen ja työn tekemiseen. Sovellusten avulla olemme pystyneet parantamaan asiakaspalveluamme ja asiakastyytyväisyyttä. Olemme tehtäviemme tasalla ja pystymme hoitamaan helposti kaiken mitä haluamme – ja enemmänkin, jos vain haluamme, toteaa Petri Helin tyytyväisenä.